Babies & Beyond

babies and beyond

Patient Rights

Charter of Patient Rights and Responsibilities

The Babies and Beyond Charter of Patient Rights and Responsibilities embodies our values and ensures trust and partnership between us and our patients.

Your Rights, Our Responsibilities  

  1. Fully understand and practice all your rights. If, for any reason, you don’t understand them, we will explain them to you and if needed provide a translator.
  2. Full disclosure of health services cost and information related to all services provided by the Facility.
  3. Receive impartial care and respect for your personal values and beliefs from all staff without discrimination, according to DHA’s riles and regulations.
  4. Receive comprehensive medical care aiming at reaching proper medical diagnosis and treatment of your illness and/or injury.
  5. Know the identity (name and specialty) if the physician responsible for your care.
  6. Receive comprehensive information about your diagnosis, proposed treatment, and changes in your health status and causes of such changes, alternative treatments, probabilities of treatment success or failure, therapy advantages and disadvantages, possible problems related to treatment and expected results of ignoring the treatment in a simple, understandable manner.
  7. Give you written General Consent for treatment at DHA upon start of service.
  8. Participate in your care decision-making. DHA encourages patients, parents or legal guardians to participate in planning and implementing the treatment with nurses and physicians.
  9. Obtain a medical report from our Facility as per our policy and procedure.
  10. Be protected during treatment from any physical, verbal or psychological abuse.
  11. Receive – upon your request – an itemized bill explaining all the charges regardless paid by yourself or other sources.
  12. Complaints and suggestions on services can be submitted to our Medical Director directly.
  13. In case of any new scientific research conducted by DHA pertaining to your treatment, your doctor will inform you on all related issues including potential benefits and risks, therapeutic alternatives if you are asked to participate in medical research, you have the right to give a written consent and refusal. You also have the right to end your participation at any time for any reason. This will not compromise the quality of medical services provided to you.
  14. We are committed to providing terminally ill and dying patients with decent and compassionate care respecting their unique needs, according to DHA’s regulations.

Your Responsibilities

  1. Respect our facility’s rules and regulations.
  2. Show consideration for others and deal with other patients and staff with respect.
  3. Respect the privacy of other patients.
  4. Provide complete and accurate information present complaints, past illness, previous hospitalization, medications and other matters related to your health.
  5. Follow the treating doctor’s instructions and care plan.
  6. Hold the responsibility of refusing or not following the treatment plan, after being informed of consequences.
  7. Observe safety regulations including the no-smoking policy, cleanliness and hygiene.
  8. Ensure that financial obligations are fulfilled promptly.
  9. Safeguarding your belongings and other property while in our Facility.

 

ميثاق حقوق و مسئوليات المرضى

يجسد ميثاق مؤسسة بايبيز اند بيوند المتعلق بحقوق و مسئوليات المرضى قيمنا و الثقة مع المرضى.

حقوق المريض, مسؤؤلياتنا
  1. فهم وممارسة حقوقك كاملة. يمكنك الحصول على نسخة مكتوبة من هذه. إذا لم تستطع فهم مضمون هذه الوثيقة لأي سبب من الأسباب، الرجاء التواصل مع إدارة المنشأة لطلب المساعدة.
  2. حق المعرفة الكاملة عن تكلفة العلاج والخدمات الصحية التي تقدمها المنشأة وجميع المعلومات ذات الصلة بها.
  3. تلقي رعاية صحية عادلة تتسم بالمساواة مع احترام قيمك ومعتقداتك الشخصية من قبل جميع العاملين وفقاً لقواعد ولوائح هيئة الصحة بدبي.
  4. الحصول على رعاية صحية شاملة تهدف إلى تشخيص وعلاج سليم لمرضك و/أو إصابتك.
  5. معرفة اسم وتخصص هوية الطبيب المسؤول عن رعايتك.
  6. الحصول على معلومات شاملة عن شخصيتك مع المقترحات العلاجية لمرضك وإخبارك عن أي تغييرات في حالتك الصحية وأسبابها. وكذلك لك الحق أن تعرف عن العلاجات البديلة وفرص نجاحها. لك الحق أيضاً أن تعرف عن مزايا ومساوئ علاجك والمشاكل المحتملة ونتائج تجاهلك للعلاج. تلقي هذه المعلومات يجب أن يكون بطريقة بسيطة ومفهومة.
  7. إعطاء موافقة كتابية على العلاج عند دخولك المركز.
  8. المشاركة في اتخاذ القرارات الخاصة برعايتك الصحية. هيئة الصحة بدبي تشجع المرضى والوالدين والأوصياء القانونيين للمشاركة في تخطيط وتنفيذ العلاج مع الأطباء والممرضات.
  9. الحصول على تقرير طبي ونسخة من نتائج فحوصاتك الطبية من قسم السجلات الطبية (بناءً على طلبك) علماً أنها قد ترتبط برسوم محددة وفقاً لقواعد المنشأة.
  10. حمايتك من أي إساءة جسدية أو لفظية أو أي اعتداء نفسي.
  11. تلقي (عند طلبك) فاتورة مفصلة تشرح جميع الرسوم التي يتوجب دفعها بغض النظر عن من سيدفعها سواء كنت أنت أو أي مصدر آخر.
  12. يمكن للمنشأة تلقي شكاويك واقتراحاتك من خلال الإدارة أو عن طريق خدمة المقترحات والشكاوى اليدوية أو الإلكترونية. وعلى المنشأة التحقيق في شكواك المقدمة لديها وذلك في غضون 72 ساعة من تقديمها.
  13. إذا طلب منك إخضاع حالتك الطبية لأنشطة البحوث العلمية، لديك الحق في إعطاء موافقة طبية أو رفض ذلك. لديك الحق أيضاً في الانسحاب من المشاركة في البحث الطبي في أي وقت ولأي سبب. لن يؤثر قرارك لسباً على جودة الخدمات الطبية المقدمة لك.
  14. تلتزم المنشأة بإعطاء رعاية كريمة للمرضى الذين يعانون من أمراض لا شفاء لها والمقبلين على الموقت مع احترام احتياجاتهم وفقاً لقواعد وقوانين هيئة الصحة بدبي.
مسؤوليات المريض
  1. احترام قواعد وقوانين المنشأة الصحية التي تتلقى فيها العلاج.
  2. مراعاة المرضى الآخرين واحترام جميع العاملين.
  3. احترام خصوصية وراحة المرضى الآخرين.
  4. إعطاء معلومات كاملة ودقيقة عن حالتك الصحية الحالية والسابقة وعن أية علاجات سابقة وعن أية حساسية إن وجدت.
  5. إتباع تعليمات الطبيب المعالج.
  6. تجمل المسؤولية الكاملة عند رفضك أو عدم اتباعك لخطة العلاج وذلك بعد إبلاغك بالعواقب.
  7. الالتزام بقواعد السلامة بما في ذلك سياسة عدم التدخين، المحافظة على نظافة المكان، نظافة اليد، الخ.
  8. ضمان الوفاء بالالتزامات المالية المستحقة للمنشأة في الوقت المحدد.
  9. تجنب جلب ممتلكاتك الشخصية القيمة إلى المنشأة الصحية. ولن تتحمل المنشأة مسؤولية هذه الممتلكات.